http://mm2austria2012.blogspot.com/p/kaart.html

woensdag 15 juni 2016

Woensdag 15 juni 2016
Ontwaken op Limnionas Beach
KM
Coördinaten 36.23413, 22.90541

Wat Perrykalis ons gisteren  voorspeld had lijkt vandaag al een beetje uit te komen. Nog geen 42 graden, maar als we ’s ochtends onze ‘balkondeuren’ openen merken we al dat het heter is dan voorgaande dagen.
We brengen de tijd voornamelijk door naast onze camper in de schaduw van de bomen. Een goed uur baden we in de zon op het strand voor de deur maar dan wordt het toch echt te heet.

Omdat we toch íets moeten doen op onze laatste dag in deze voor ons paradijselijke baai, drinken we een borrel in de bar bij Nikos. Monique een ouzo met een biertje, en ik een Tsipouro. Met water om na te spoelen want dat spul is keisterk.
We willen het eigenlijk bij één drankje houden, maar Nikos, die we verteld hebben dat we morgenochtend vertrekken, biedt ons een tweede aan. Harstikke aardig natuurlijk. En nou zijn wij wel
wat gewend wat ouzo betreft, maar Monique overkomt tijdens de laatste nippen aan deze tweede ouzo opeens een ongekende vorm van misselijkheid dan wel dronkenmanschap zoals ze dat niet eerder heeft gehad.
(Note: toch wel! Lees maar eens hier http://mm2greece2009.blogspot.nl/2009/10/zondag-27-september.html)


Als we op willen staan om af te rekenen zegt Monique dat ze niet meer kan staan. Ik denk ‘Oh shit, da’s wel echt serieus’.
Met wat ondersteuning lukt het toch nog maar als we vijf minuten later bij de camper zijn weet Monique er al niks meer van dat ze betaald heeft. Ik denk ‘dat gaat goed fout’. De volgende stap is de WC en daar zit ze als een hulpeloos vogeltje me aan te staren.
Ik heb gelukkig nergens last van behalve van een gevoel dat te verwachten is na twee borrels (halve limonadeglazen) tsipouro. Tipsy dus.

Ik krijg Monique gelukkig op bed (zo ver is het allemaal niet natuurlijk…) en daar zal ze voorlopig nog even misselijk blijven. Sterker, ze zal er de rest van de avond blijven.
Ik schrijf nog maar wat in de schaduw van de bomen, maar loop regelmatig naar binnen om te controleren hoe het met mijn meissie is. Over eten zal ik maar niet beginnen, en ik maak voor mezelf wat yoghurt met fruit. 




Tegen de tijd dat het donker wordt kruip ik maar bij Monique die geen idee lijkt te hebben van tijd. Mooi laten slapen.

Woensdag 15 juni 2016
Overnachten op Limnionas Beach
KM
Coördinaten 36.23413, 22.90541

Geen opmerkingen:

Een reactie posten